העיתונאי הבכיר: "אם אתם רוצים מדינת הלכה – חלקי לא יהיה בה"

    חיים הלר 6 Comment on העיתונאי הבכיר: "אם אתם רוצים מדינת הלכה – חלקי לא יהיה בה"
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך חדשות החוץ בערוץ הראשון אורן נהרי הוא חלק מהנוף התקשורתי זה שנים רבות. בשנים האחרונות בולטות אמירות (או יותר נכון 'ציוצים') המתפרשים נגד הציבור הדתי והחרדי.

    נהרי שמעיד כי הוא צאצא ישיר של בעל התניא רבי שלמה זלמן מלאדי, לא נותן לייחוס הרם למתן אותו, ויוצא בהצהרה לעיתון 'ידיעות אחרונות' נגד מדינת הלכה.

    "אם אתם רוצים מדינת הלכה – חלקי לא יהיה בה. ובכאב לב אומר לילדיי, אני כבר בן 60 פלוס – אתם תמצאו את עתידכם במקום אחר. אבל הקרב הזה לחלוטין לא הוכרע! והוא קרב גדול ועקרוני, לא על סתם פיצוצייה בשבת: האם אתה מנהל מדינה במאה ה־21 המבוססת על תפיסה דתית אמונית מלאה? לשיטתי זה בלתי אפשרי, אלא אם כן קוראים למדינה אפגניסטן".

    בראיון אומר עוד נהרי כי "בוא נחזור לפגישה המפורסמת של בן־גוריון והחזון איש ב־52'. מי היה מאמין שישראל 2016 תהיה עוד יותר דתית? ולא רק ישראל, גם ארה"ב, אפריקה, ובוודאי העולם האיסלאמי. לא חילוניות ונאורות אלא דת. ובוא נבדיל בין אמונה עיוורת להשקפה שמרנית. אתה מגיע ואומר, 'המצב הוא שאף מדינה בעולם לא מכירה בחוקיות ההתנחלויות, מארה"ב עד ונואטו. זו עובדה – איך מתמודדים מולה?' אז יש מי שיענה, 'בואו נחכה לפלסטינים', או 'בואו ננהל בינתיים את הסכסוך' – מצוין, תשובה לגיטימית. אבל מה שאני לא מוכן זה לקבל את התשובה, 'ישועת השם כהרף עין'. הא-ל יעזור לנו? זו תשובה לא מקובלת בעיניי. אז נכון, מרבית העם דתי ומסורתי. השאלה היא אם קבלת ההחלטות היא רציונלית".

    לשאלה מהי היהדות שלו משיב אורן נהרי כי "יש בי גאווה לאומית ולא לאומנית על השתייכותי לעם הזה. לאנשים שמדברים איתי על יהדות אני אומר, 'כל יהודי שאתם גאים בו במאתיים השנים האחרונות, דומה לי יותר מאשר לכם'. יהודים שהם תוצרי ההשכלה, אנשים שתרמו לאנושות ולא רק פתרו כתבי קודש".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      השם ירחם
      מסכן לא זכה להיות יהודי מאמין.

    2. 5

      דל גאה!
      כמי שמסקר חדשות חוץ מה התשובה שלו למה אנחנו מחזיקים בארץ הזאת?
      אם היהדות אצלו התחילה במאתיים שנים האחרונות הפלסטינאים היו כאן הרבה לפני!

    3. 3

      רבותי, האדם הזה צועק הצילו, העולם שבניתי זה 60 שנה מתנפץ מול עיני. צריך לקרב אותו ולתת לו את האומץ להכיר שיהדות זה התנחלויות. יהדות זה אלפי שנים אחורה עוד שהיינו בחוץ לארץ ועמדנו מול הר סיני וקיבלנו את התורה. וכו'….

      אגב, נהרי זה לא תימני. איך הוא משתייך לבעל התניא רבי שלמה זלמן מלאדי????

    4. 2

      היהודים שאני גאה בהם, בכלל לא מוכרים לאדון נהרי. למשל ר' שמעון שקופ, למשל הבן איש חי, למשל הגאון הרוגוצ'בי, למשל החפץ חיים!! אנשים שתרמו לעולם היורוד שלנו תרומה אחת פשוטה: בני אדם יותר טובים, בני אדם משופרים, מידות טובות ודרך ארץ, ועוד כמה דברים שאתה בכלל לא מבין בהם.

    5. 1

      'עיתונאי בכיר'.. נו שוין. עוד עוכר ישראל שלמרבה הצער יש כמוהו לא מעטים.
      מה ההתרגשות?